Podporujem svoju rodinu aj chutným jedlom

Podporujem svoju rodinu aj chutným jedlom

Ako byť podporou svojej rodine? Ako prijímať životné skúsenosti, ktoré na prvý pohľad nie sú pozitívne? Ako to robím ja?

Prvý zámer

Prvou métou bol zámer byť spokojná sama so sebou.

Druhý zámer

Druhou témou v predchádzajúcom blogu bolo vytvorenie príjemnej atmosféry v rodine.

Tretí zámer

Dnešná téma -  ako byť podporou svojej rodine.

Životné skúsenosti

Každý potrebujeme životné skúsenosti, tie nám prinášajú poznanie života.

Často odsudzujeme členov rodiny alebo našich priateľov za to, ako sa zachovali v rôznych situáciách, ktoré sme my sami nezažili. Až keď sami prežijeme takú istú situáciu, až vtedy dokážeme pochopiť, ako sa ten človek mohol cítiť a prečo tak konal.

Každá prežitá situácia, zdanlivo aj negatívna, nás posúva v našom živote dopredu. Máme možnosť získať skúsenosť a zároveň súcitiť. Pochopenie pre tých, ktorí tiež zažívajú niečo podobné, čo my sme už prežili.  

Priestor pre skúsenosti

Môj manžel skúšal podnikať v rôznych oblastiach. Ja som stále chcela istotu, preto som s tým nesúhlasila. To bol preto častý dôvod našej výmeny názorov.

Dnes viem, že on tie skúsenosti potreboval, aby sa na základe nich mohol v živote, rozhodovať, posúvať ďalej a rozvíjať. Zároveň sa veľa naučil, čo je pre neho veľkým prínosom.

V podstate som aj ja robila to isté - svoju prvú háčkovanú čiapku som párala asi osemkrát, kým bol výsledok podľa mojich predstáv :-) Obaja sme sa učili na nových začiatkoch.

Podpora

Úlohu ženy vnímam v podpore svojho muža. Aby mal priestor pre získavanie skúsenosti, aby zistil, v čom je silný, v čom môže ukázať, že mu na rodine záleží, že vie byť jej ochrancom. A je jedno, či ide o podnikanie, alebo opravu pokazených vecí v domácnosti. Za každou takouto činnosťou muža je totiž pozitívny zámer - postarať sa o rodinu.

Žena, ak sa vie prejaviť ženskými kvalitami (lebo máme aj ženy s mužským konaním :-),  má veľký dar. Dokáže prijímať s otvoreným srdcom. Niekedy sa však stane, že výsledok nie je celkom podľa predstáv ženy. Čo s tým? Žena, ak vie ísť do svojej základnej pozícii - prijímať,  ak vie s láskou otvárať svoje srdce, dokáže prijať  životné situáciu s dôverou a bez pohŕdania mužom.  Vie totiž, že muž potreboval získať skúsenosť, aby mohol zabezpečiť svoju rodinu.

Podporujem svoju rodinu aj chutným jedlom

Rada varím jednoduché jedlá. Vychádzam z predpokladu, čím menej ingrediencií, tým je jedlo ľahšie stráviteľné.

Recepty na takéto jedlá si môžete pozrieť tu. Na kurze varenia vás rada naučím tieto jedlá pripravovať.

Odporúčam